Twórczość Janka Simona wyrasta z doświadczeń podróży pomiędzy różnymi kulturami, ekonomiami i wizjami przyszłości, które artysta łączy wykorzystując innowacyjne narzędzia cyfrowe i praktykę D.I.Y. Realizowany od dwóch lat cykl rzeźb Meta Folklore jest artystyczną, technologiczną i polityczną fantazją – wizją nowej, uniwersalistycznej plastyki stworzonej przy pomocy sztucznej inteligencji w oparciu o kilkunastotysięczny zbiór nie-akademickich rzeźb z całego świata. Sercem tego przedsięwzięcia jest wytrenowana przez artystę sieć neuronowa typu Gan, która generuje obrazy będące swoistą esencją wprowadzonego do niej zbioru. Na podstawie tych obrazów Simon opracowuje modele 3D, które następnie drukuje w samodzielnie urządzonym i wyposażonym studio. Wielobarwne i oryginalne w kształtach figury są uwodzącą materializacją idei kreatywnej, transkulturowej, antykolonialnej wspólnoty funkcjonującej w oparciu o wolną, zdemokratyzowaną technologię.
Szesnasty świat jest zarazem autorską korektą modernistycznej idei postępu, mierzonego dziś rosnącymi mocami obliczeniowymi procesorów i coraz większymi objętościami pamięci wirtualnych, które wyrażane są w liczbach będących wielokrotnościami 2 i 4. Posługując się współczesną technologią i nowymi materiałami Simon zwraca się ku archaicznym formom figur i totemów. W ten sposób, w płynny świat przyszłości wplata nici humanizmu, duchowości i anarchii.