W galerii Instytutu Polskiego w Berlinie Olaf Brzeski zaprezentował wystawę zatytułowaną „Przedsionek”. przygotowaną specjalnie do tej przestrzeni we współpracy z izraelskim kuratorem Ory Dessau oraz swoim pięcioletnim synem Konstantym. Całość składa się z dwóch prac, które łączy użycie prowizorycznego materiału – papieru i tektury – ale także potencjalność, zjawiskowość, fantastyczność. Wypełniająca większą część galerii makieta z malowanej na czarno tektury opiera się na tricku optycznym – oglądana z jednego, konkretnego punktu zamienia się w monumentalny, przeskalowany cień syna artysty, który zarazem wyznacza przestrzeń tytułowego przedsionka. Dopełnieniem tej zjawiskowej figury jest kolekcja równie ekspresyjnie potraktowanych masek superbohaterów wykonanych z papier-mache. Dopasowane rozmiarem do głowy Konstantego odwołują się do dziecięcej fantazji wcielania się w różne, fantastyczne role, ale też wpisują w długą rzeźbiarską tradycję tworzenia masek jako narzędzia zaklinania rzeczywistości i transcendencji. Brzeski po raz kolejny, w odmieniony formalnie sposób, eksploruje iluzyjną i zwodniczą naturę figuracji, a jednocześnie ciekawie rozwija wątek autotematyczny wprowadzając do swojej sztuki nowego bohatera – syna Konstantego.