W ramach pierwszej edycji rastrowego Ogrodu rzeźby prezentujemy program łączący działania performatywne z tradycyjnymi obiektami rzeźbiarskimi. W nowo otwartej przestrzeni można znaleźć między innymi pomnik Gloria Amore Victis Oskara Dawickiego. Uroczystego odsłonięcia dzieła dokonał sam autor. Pomnik jest dedykowany ofiarom miłości oraz wszystkim nieszczęśliwie zakochanym. Legenda głosi, że dotknięcie dzieła, może zagwarantować dożywotnie szczęście w miłości.
Wśród zieleni Ogrodu rzeźby rozmieszczone zostały schnące cementowe ubrania, rozwieszone przez Dominikę Olszowy między drzewami. Obiekty stanowią pozostałość scenografii, która towarzyszyła performansowi Classic. Wykreowana przez artystkę sytuacja odwoływała się do przestrzeni domowej jako miejsca nacechowanego sprzecznymi emocjami: wrażeniem swojskości i strachem, poczuciem ukojenia i duszności.
W Ogrodzie rzeźby podczas 11. edycji Warsaw Gallery Weekend gościła grupa Slavs and Tatars. We współpracy z OP ENHEIM z Wrocławia oraz szefem kuchni Aleksandrem Baronem kolektyw przygotował wyjątkowy brunch, stanowiący połączenie kuchni wrocławskiej, lwowskiej i tatarskiej. Wydarzenie stanowiło rozwinięcie badań, jakie Slavs and Tatars prowadzili nad przedwojenną historią wydziału studiów orientalistycznych Uniwersytetu im. Jana Kazimierza we Lwowie oraz powojennymi i współczesnymi migracjami między Lwowem a Wrocławiem. Podczas brunchu w Ogrodzie rzeźby zagości stworzony przez kolektyw latający balon A Monobrow Manifesto.