Na targach LISTE 2019 Raster prezentuje ostatnie prace swoich artystów, skupiające się na temacie płynnej tożsamości człowieka w kontekście cyfrowego wizerunku i analogowego rzemiosła.
Dominika Olszowy, która we wrześniu będzie miała swoją pierwszą indywidualną wystawę w galerii, zajmuje się przepowiedniami, wróżbami oraz ekonomiami doczesnego komfortu i wiecznego odpoczynku. Tworzy obiekty, instalacje, performanse, animacje i scenografie teatralne, które nawiązując do surrealistycznego imaginarium, układają się we współczesne, posthumanistyczne opowieści uwodzące poczuciem humoru.
W wieloznacznych obrazach z serii “Ostatni dzień lata” Rafał Bujnowski drąży temat polityki światła i iluzji malarskiej w kontekście koloru ludzkiej skóry.
Seria rzeźb „Polyethnic”, wydrukowanych przez Janka Simona na domowej roboty drukarce 3D, przedstawia figury zlepione z motywów etnicznych Indii, Afryki, Ameryki Południowej, Europy i Polski. Przedrostek poly-, pochodzący ze starożytnej greki, oznacza mnogość i wielość; ethnic – przynależność do pewnej grupy kulturowej, społeczności czy nacji. Rzeźby dekonstruują koncepcje tożsamościowe, które są tylko pozornie homogeniczne, a w istocie powstają w złożonych symbolicznych i kulturowych procesach, nieprzerwanie konstruowanych i negocjowanych.
Intymne w swojej skali obrazy Michelle Rawlings są studium współczesnej kultury wizualnej widzianej z perspektywy kobiecej i dziewczęcej. Rawlings interesuje zderzenie tradycyjnego medium malarskiego i modernistycznego języka abstrakcji z rzeczywistością cyfrową: strukturą pikseli i dynamiką mediów społecznościowych. Jej prace łączą w sobie lekkość wirtualnych obrazów z fetyszystyczną jakością materii, kanon historii sztuki ze spontaniczną i wyrywkową naturą instagramowych profili nastolatek.