Fot. CAC Vilnius
Zdjęcie z 9. Gwangju Biennale
Zdjęcie z 9. Gwangju Biennale
fot. Pejman Foundation, Teheran
Fot. CAC Vilnius
Zdjęcie z 9. Gwangju Biennale
Zdjęcie z 9. Gwangju Biennale
fot. Pejman Foundation, Teheran
2012, włókno szklane, stal, 157 x 165 x 88 cm
Kolektyw Slavs and Tatars składa hołd jednej ze swoich ulubionych figur, postaci Nasreddina – mitycznego sufickiego mędrca, bohatera rozlicznych opowieści, dykteryjek i przypowieści popularnych od średniowiecza na Bliskim Wschodzie i Bałkanach – w formie oryginalnej i funkcjonalnej rzeźby ulicznej. Najbardziej rozpowszechnione wyobrażenie Nasreddina przedstawia go siedzącego na osiołku tyłem do kierunku jazdy. Dla Slavs and Tatars to modelowa postać antymodernisty – zmierzającego do przodu, ale zapatrzonego w to co zostaje w tyle. Kolektyw przenosi Nasreddina do współczesności w formie kolorowego bujaka dla dzieci; w takiej postaci pojawił się po raz pierwszy 2012 roku na biennale w koreańskim Gwangju.