Bohaterką prac Karoliny Jabłońskiej (ur. 1991) i Sophie Thun (ur. 1985) jest młoda kobieta, artystka, poszukująca w sztuce osobistej wolności i siły sprawczej. Room Tour to ekshibicjonistyczna inspekcja przestrzeni, w której tworzy. Ów własny pokój, niegdyś symbol emancypacji twórczej, teraz – w czasach pandemii i wymuszonej przez nią społecznej izolacji – staje się też przestrzenią samotności i melancholii. W malarskich i fotograficznych obrazach Jabłońskiej i Thun przeplatają się wątki autoerotyczne, wanitatywne, refleksja nad medium jako narzędziem reprezentacji i asertywność rozumiana też jako prawo do bezproduktywności. Pojawiają się w nich odniesienia do klasycznej ikonografii i współczesnej rzeczywistości medialnej. Malarstwo Jabłońskiej cechuje indywidualny, ekspresyjny styl, którego wyróżnikami jest skłonność do przeskalowania i deformacji oraz różnobarwne, intymne światło, podkreślające modelunek ciał. Unikatowe fotografie Thun mają z kolei postmedialny charakter – łączą klasyczną technikę fotograficzną z elementami performatywnymi. W fotogramach ciało artystki obecne jest jednocześnie jako wizerunek fotograficzny i naświetlony ślad, rodzaj fizycznego odbicia. Motyw autoportretu powraca wielokrotnie w Room Tour jako ambiwalentna figura twórczej niezależności i odosobnienia, siły i wyczerpania.
Sophie Thun, Intercontinental Athenaeum Athens, 20.06.2019, ST, 2019, odbitka srebrowa na papierze barytowym, 30 , 30 × 40 cm
Sophie Thun, Friedrichstrasse 12 (Präsidentenzimmer), 30.04.-25.06.2020, KJ, 2020, odbitka srebrowa na papierze barytowym, 30 , 30 × 40 cm
Sophie Thun, Friedrichstrasse 12 (Main Hall), 30.04.-25.06.2020, KJ, 2020, odbitka srebrowa na papierze barytowym, 30 , 40 × 30 cm
Sophie Thun, Friedrichstrasse 12 (Werkstatt), 30.04.-25.06.2020, KJ, 2020, odbitka srebrowa na papierze barytowym, 30 , 40 × 30 cm
Sophie Thun, Samoobsługowa stacja benzynowa, 24.06.2019, KVG, 2019–2020, odbitka srebrowa na papierze barytowym, 30 , 40 × 30 cm