Niewielkie rozmiarami obrazy Michelle Rawlings układają się w sekwencje na zasadzie strumienia zdjęć, blogowego czy instagramowego feeda. Rawlings zapożycza i cytuje w nich zarówno różne motywy, jak i gatunki malarskie, formatując je do własnej skali i narracji. Obszarem wizualnych poszukiwań malarki są w szczególności wizerunki młodych kobiet, dziewcząt, artystek, aktorek i modelek, oraz język formalny nowoczesnej plastyki. Ze szczególnym zainteresowaniem analizuje retorykę książek o sztuce dla młodzieży, artystyczne fascynacje nastolatków czy typowy wystrój klas szkolnych. Proces swoistej kompresji historii sztuki czy wręcz jej infantylizacji, dokonywany na potrzeby podstawowej edukacji czy pop kultury, znajduje odzwierciedlenie w lapidarnej formie obrazów Rawlings.
Dopełnieniem obrazów prezentowanych na wystawie są wizerunki będące zapisem internetowych poszukiwań artystki: wygenerowane mechanicznie, zmontowane ze znalezionych obrazów lub plastycznie przetworzone z motywów cyfrowych, jak w przypadku jedwabnej tkaniny z nadrukowanym zrzutem z ekranu komputera o uszkodzonej karcie graficznej.
Materialny aspekt prac Rawlings, łączenie tradycyjnego warsztatu malarskiego z oprawami z kolorowej plexi czy wydrukami na aluminium, podkreśla dodatkowo ich hybrydalny status. Obrazy te poszukują swojej estetycznej tożsamości odwracając klasyczny porządek historii sztuki, oscylując między cyfrowym oryginałem i jego odręczną, „artystyczną” kopią.
O swoich pracach sama artystka mówi: W moim odczuciu malarstwo ma w sobie pewną niezręczność, a nie przypisywaną mu zazwyczaj moc wzbudzania obezwładniającego wrażenia na odbiorcy. Malarstwo jest dla mnie raczej czymś osobliwym. Moje obrazy mają w sobie skrępowanie – są nieco nieśmiałe, i ta ich jakość jest dla mnie bardzo ważna, ale są też przemyślane i humorzaste. Każdy z nich powstaje zupełnie inaczej i każdy jest takim dziwacznym, wieloznacznym artefaktem.
Michelle Rawlings pochodzi z USA, Teksasu. Studiowała malarstwo w Rhode Island School of Design w Providence (dyplom z wyróżnieniem obroniła w 2012). Obecnie mieszka i pracuje w rodzinnym Dallas, gdzie wykłada sztukę w Southern Methodist University. Swoje prace wystawiała dotąd m.in. w Dallas Contemporary oraz Goss-Michael Foundation tamże.