Kazimierz Domański miał ponad 200 objawień. Ich źródłem była głęboka wiara i religijna misyjność pracownika kolejowych zakładów naprawczych w Oławie. Mimo to, kościół katolicki nigdy nie uznał żadnego z tych objawień. Nasza wystawa dedykowana jest tym właśnie szarym strefom wyobraźni – obłędowi religijnemu i wizjom, które rodzą się z przesytu bodźców metafizycznych lub przeciwnie, z ich niedostatku i tęsknoty za duchowością w świecie zdominowanym ekonomią codziennego pragmatyzmu. Interesuje nas moment psychodelicznego przekroczenia, kiedy wiara staje się paliwem zachowań wykraczających poza tradycyjny i dozwolony porządek kościelny lub społeczny. Ludowa wizyjność, objawienia i omamy, spychane są na ogół wstydliwie na margines życia publicznego, znajdując co najwyżej miejsce w prasie brukowej lub taniej literaturze paradokumentalnej. Jej sojuszniczkami są popularne, okołoreligijne i często amatorskie formy ekspresji plastycznej: linoryty, malarstwo na szkle, witraże. Stanowią one ważną część wystawy, odkrywając poprzez prace współczesnych artystek i artystów swój antyinstytucjonalny potencjał – anarchiczny i fantastyczny.