Prace z serii „Legowisko bezdomnego” mają w sobie szczególny, autorefleksyjny ton. Używając jako podstawowego materiału swoich prac papieru i tektury (często specjalnie dobranych, zużytych fragmentów teczek, kartonów czy zeszytów), Budny eksploruje przede wszystkim fizyczne (ciepło, kolor, miękkość) i metaforyczne (medium komunikacji, dokument upływającego czasu) walory materiału. Precyzyjne pod względem rzeźbiarskim „Legowiska bezdomnego” wprowadzają nowy dla artysty, socjalny kontekst – tektura jest materiałem, który również w najbardziej dosłownym sensie daje ciepło i schronienie. Obiegowe sformułowanie, że większość prac Budnego cechuje szczególna wrażliwość materiału, zyskuje w świetle tych prac dodatkowe znaczenie. Zasadniczą cechą „Legowisk bezdomnego” jest też fakt, że nie są one repliką, ani przeniesieniem zastanego na ulicy kartonowego posłania czy jego fragmentów, lecz jednorodną kompozycją rzeźbiarską stworzoną – ze swoistą czułością dla tematu – od początku do końca przez artystę.