ONLINE:
– Oskar Dawicki, by Karol Sienkiewicz, culture.pl
KATALOGI I FOLDERY WYSTAW INDYWIDUALNYCH:
– Oskar Dawicki. Every mistake has a hidden meaning, Ein Installationrojekt des Museum Folkwang im RWE Turm / An installation project of the Museum Folkwang in RWE Tower, Essen 2007 (w językach: polskim, niemieckim, angielskim)
– Supergrupa Azorro. Les Figurants, W samym centrum uwagi – część 2. / At The Very Centre of Attention. Part 2, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa, 2006 (w językach: polskim, angielskim)
– Oskar Dawicki ?/?, W samym centrum uwagi – część 2 / At The Very Centre of Attention. Part 2, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa, 2006 (w językach: polskim, angielskim)
– Dziesięciolecie malarstwa / Ten Years of Painting Oskar Dawicki, Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Kraków, 2005 (w językach: polskim, angielskim)
– Oskar Dawicki, 14.06.2004, Niepołomnice, 2004
– Jarosław Suchan, Far West Near East.Młoda sztuka z Polski, Warszawa, 2004
– Azorro – Wszystko już było / Azorro. Everything Has Been Done, Wydawnictwo Bunkier, Bunkier Sztuki, Kraków, 2003
– Oskar Dawicki „O”, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2003
– Zbigniew Warpechowski, Oskar Dawicki performances activity, 2000
KATALOGI I FOLDERY WYSTAW ZBIOROWYCH:
– Minimal Differences, White Box, New York, 2010.
– Beatriz Alonso y Victoria Gil-Delgado, Como diría Roland Barthes, ni te cases ni te embarques, Caja Madrid Obra Social, inéditos 2009, s. 52-61, 123-126. (w językach hiszpańskim, angielskim)
– Punkty odniesienia. Points of Reference, Muzeum Narodowe, Warszawa, 2008 (w językach polskim i angielskim)
– Raster. L’artista nella rinunicia 2. Transfert Gallerie Polacche a Roma 3, Istituto Polacco di Roma, Warszawa, 2008
– Porządki urojone / So ist es und anders, Muzeum Sztuki Łódź, Museum Abteiberg, Łódź / Monchengladbach, 2008, ss. 20-21 (w języku niemieckim)
– Laughing in a foreign language, The Hayward Publishing, Southbank Centre, Londyn, 2008, ss. 34-35 (w języku angielskim)
– Hmm…Wystawa problemowa, Galeria Arsenał, Białystok 2007. (w językach polskim i angielskim)
– Depresja, Galeria Arsenał, Białystok, 2007, ss. 44-45 (w językach: polskim, angielskim)
– Welcome to the Media, Fundacja Supermarket Sztuki, Warszawa 2006, s. 4 [w jęzuku polskim]
– Pod flagą biało-czerwoną, Under the Red and White Flag, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2004 (w językach: polskim, angielskim)
– Far West Near East. Junge Kunst aus Polen, Essen / Warszawa, 2004
– De ma fenetre. Des artistes et leur territoires. Ecole national superieure des beaux-arts, Paryż, 2004 (w językach: francuskim, angielskim)
– Spojrzenia. I edycja / Views. I edition, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2003 (w językach: polskim, angielskim)
– Volans. Współczesna sztuka w 1000 sztuk, Kraków 1999 (w językach polskim i niemieckim)
RECENZJE, ARTYKUŁY:
– Natalia Kaliś, Wystawa jako przypis do książki, „Arteon” kwiecień 2011, s. 12-13
– Dorota Karaś, Wszędzie jest tak samo, Dodatek „Państwowa Galeria Sztuki” do „Gazety wyborczej” 28.09.2010, s. 4.
– Dorota Karaś, Kazdy los w tej loterii przegrywa, „Co jest grane?” 10-16.09.2010, s.12.
– Katarzyna Jagodzińska, Nie ma kolekcji dla wszystkich, ”Art & Business” nr 11 2008, s. 34-37.
– Oskar Dawicki, Vanitas, „Sleek” Winter 2009/2010, s.99.
– Adam Mazur, Porażka Oskara Dawickiego, „Obieg”, 6.09.2009, http://obieg.pl/recenzje/13657
– Anna Theiss, Jak fasola, „Dziennik” w dodatku „Kultura”, 12.06.2009.
– Dorota Jarecka, Przegrywajmy do końca, „Gazeta Wyborcza”, 28.05.2009, s. 14.
– Monika Małkowska, Kto będzie gwiazdą za 10 lat – ranking subiektywny, „Rzeczpospolita” nr 11 (8216), 14 stycznia 2009 r., s. 18-19.
– Dorota Jarecka, Uwaga, pieniądze!, „Gazeta Wyborcza”, 1.12.2009, p. 23.
– Dziesięć tysięcy, „Notes na 6 tygodni” nr 48, listopad 2008, s. 37.
– Miejsce w sercu, „Notes na 6 tygodni” nr 48, listopad 2008, s. 17.
– Piotr Sarzyński, Paszporty Polityki. Nominacje – sztuki wizualne, „Polityka” nr 48 (2682), 29 listopada 2008 r., s. 56-57.
– Stach Szabłowski, Królowa Midas szuka Królika Bugsa, „Dziennik. Kultura”, 18.07.2008, s. 40-41
– Katarzyna Jagodzińska, Gra z Wyspiańskim, „Art & Business” nr 5/2008 (211), s. 44-45.
– Agnieszka Kowalska, Sztuka w polu, „Gazeta Wyborcza. Co jest grane”, 29.02.2008
– Rota, The best of Dawicki i tajemnicza Jabłońska, “Gazeta Wyborcza. Zielona Góra”, 08.02.2008
– Magdalena Ujma, w: Zartrute źródło. Współczesna sztuka polska w pejzażu poromantycznym / in: Poisoned Source. Polish Contemporary Art in Post-Romantic Landscape, ss. 38-41 (w językach: polskim, angielskim)
– Maria Wojdan, Sztuka tajemna, sztuka niedostępna. Oskar Dawicki w Galerii Arsenał, „Sekcja”, luty 2008
– Monika Nowakowska, Inspirujące utopie, „Sztuka.pl, Gazeta Antykwaryczna”, nr 2/2008, s. 102-103
– Stach Szabłowski, Pięć osobnych duetów, „Dziennik”, 11.01.2008
– Barbara Bardadyn, Artystyczne duety wystepują na Pradze, „Dziennik”, 07.01.2008
– Marcin Krasny, Artyści głaszczą siebie nawzajem, „Obieg”, 05.02.2008
– Agnieszka Kowalska, Jak artysta z artystą, „Gazeta Wyborcza. Co jest grane”, 04.01.2008
– Monika Żmijewska, Bardzo ważna rozmowa o depresji, „Gazeta Wyborcza. Białystok”, 24.09.2007
– Jerzy Szerszunowicz, Arsenał ma „Depresję”, „Kurier poranny”, 19.09.2007, s. 8.
– Marianna Dobkowska, Łukasz Ronduda, Don’t try it at home, „Obieg”, 01.08.2007
– Aleksandra Kaniewska, Program MTV zainspirował artystów, “Dziennik. Warszawa”, nr 165, 17.07.2007
– Małgorzata Trzeciak, Jackass dla wykształciuchów, „Przekrój”, nr 26, 28.06.2007
– Mata i Hari, Umowa z Oskarem Dawickim i białostockim Arsenałem złamana, “Obieg”, 31.03.2007
– Monika Żmijewska, Pomysły Oskara i Kobasa, “Gazeta Wyborcza. Białystok”, 18-18.03.2007
– Stach Szabłowski, Dwuznaczna władza muzeum, „Dziennik”, 05.01.2007
– Marta Skłodowska, Muzeum w świetle reflektrów, „Art&Business”, nr 1-2/2007
– Malgorzata Ludwisiak, Przedmiot pożądania, „Arteon”, nr/83/2007, s. 36
– Łukasz Gorczyca i Łukasz Ronduda, w: Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000, Warszawa, 2007, s. 172 (w językach: polskim, angielskim)
– (DP), Muzeum pożądane, „Dziennik Łódzki”, 06.12.2006
– Katarzyna Jagodzińska, Czy artysta istnieje?, „Arteon”, 8/2006, ss. 31-33
– Marcel Andino Velez, Operacja „Broniewski”, „Przekrój”, 09.11.2005
– Agata Rogoś, Od kuratora wystawy Un/Real?, „Orońsko. Kwartalnik Rzeżby”, nr 3/60/2005, ss. 38-41
– Mirosław Baran, Koniec świata przez pomyłkę, „Gazeta Wyborcza. Trójmiasto”, 13.07.2005
– Agniesza Sabor, Porozmawiajmy o mężczyznach, „Tygodnik Powszechny”, 03.07.2005
– Katarzyna Bik, Męskość to wdzięczna rzecz, „Gazeta wyborcza. Kraków. Co jest grane”, 10.06.2005
– Monika Żmijewska, Żarciki artysty, „Gazeta Wyborcza. Baiałystok”, 01.06.2005
– Jerzy Szerszunowicz, Sztuka (w) dialogu, „Kurier poranny”, 25/26.05.2004
– Agnieszka Sabor, Ściana, “Tygodnik Powszechny”, 9-27.02,2005
– Wojciech Wilczyk, Dziesięciolecie fioletowej marynary, „Obieg”, 08.02.2005
– KB, Podsumowanie Dawickiego, „Gazeta Wyborcza – Kraków”, 07.03.2005
– Łukasz Guzek, Edzio dziękuje, Oskar performuje, “Spam.art.pl”, 06.02.2005
– ŁUK, Nasze kochane korporacje. Zaprasza Kazimierz Piotrowski, „Gazeta Wyborcza. Katowice.Co jest grane. Tychy”, 04.02.2005
– Justyna Nowicka, Prowaokacyjne gry z publicznoscią, “Rzeczpospolita. Kraków”, 02.02.2005
– Magda Mazurska-Szumiec, Szloch artysty, „Gazeta Krakowska”, 02.02.2005
– Katarzyna Bik, Czarnoksiężnik performance’u, “Gazeta Wyborcza. Kraków. Co jest grane”, 28.01.2005
– Dorota Jarecka, Co z malarstwem?, “Gazeta Wyborcza. Kultura”, 31.01.2005, s. 16
– (AN), Zaskoczenia w Bunkrze, „Dziennik Polski”, 29.01.2005
– Piotr Sarzyński, Dwaj panowie D., „Polityka”, nr 4(2488), 29.01.2005
– Katarzyna Bik, Ten niepoważny Oscar Dawicki, “Gazeta Wyborcza. Kraków”, 29-30.01.2005
– Agnieszka Żechowska, Odporność na konsumpcję, „Arteon”, nr 1/57/2005, s. 6-7
– Paolo Bianchi, Thomas Wulffen, Re:Location Shake, „Kunstforum”, Bd. 173, November-December 2004, ss. 266-291
– Monika Małkowska, Widoki na głupotę, „Rzeczpospolita”, 17.12.2004
– Dorota Jarecka, Polacy młodzi i starsi, „Gazeta Wyborcza”, 16.12.2004
– Jerzy Szerszunowicz, Kot w butach, „Kurier poranny”, 08.11.2004
– Monika Małkowska, Trudne odpowiedzi na głupie pytania, „Rzeczpospolita”, 08.11.2004
– Eulalia Domanowska, Sztokholmski sukces techiczny, „EXIT”, nr 2 (58), 2004, ss. 74-77
– Grzegorz Borkowski, Z czego tworzy się instytucję sztuki?, „Obieg” nr 2(70)/2004, s. 34-37.
– Jolanta Antecka, Po Lille – w Krakowie, „Dziennik Polski”, 22.08.2004
– Anna Bugajska, Śledźcie ścieżki, „Gazeta Wyborcza. Kraków”, 16.08.2004
– AB, Równoległa prowokacja, „Gazeta Wyborcza. Kraków”, 13.08.2004
– MB, Sztuka na wynos: dzieło, gadżet, pamiątka, „Art&Business”, nr 7-8/2004, s. 66-69
– Marcel Andino Velez, Sztuka na ladzie. Przewodnik po argach sztuki ART Poznań 2004. „Przekrój (dodatek)”, 06.06.2004, s. 6
– POŁ, Testosteron i Stasiuk, „Gazeta Wyborcza. Białystok”, 06.05.2004
– Piotr Sarzyński, Galeria pomysłów, „Polityka”, 03.04.2004
– Jerzy Szerszunowicz, Sześciu wspaniałych, „Kurier poranny”, 14.02.2004
– POŁ, Spojrzenia w Arsenale, „Gazeta Wyborcza. Białystok”, 13.02.2004
– Młodzi Artści Piękni Czterdziestoletni, „Art&Business”, 1-2.2004, ss. 10-14
– Katarzyna Jagodzińska, Czy artysta istnieje?, „Arteon”, 8/2006, ss. 31-33
– Magdalena Ujma, Błąd systemu, „Teksty.bunkier.pl”, 2004
– Waldemar Kuchanny, Puścić pawia do doniczki, „Nie”, 18-25.12.2003
– (MT, PAP), Inżynieria artystyczna, „Trybuna”, 17.12.2003
– Mieczysław Alba, Spojrzenia 2003, czyli młode talenty, „Pod prąd”, nr 12/112, grudzień 2003
– Agnieszka Kowalska, Czy on istnieje?, “Gazeta Wyborcza”, 27.11.2003
– Stach Szabłowski, „Spojrzenie za 10 000 euro”, „Życie Warszawy. Po godzinach”, 27.11.2003
– Monika Małkowska, Na złamanie karku, „Rzeczpospolita”, 21.11.2003
– Monika Małkowska, Łapówka za wygraną, „Rzeczpospolita”, 18.11.2003
– Spojrzenie widza, „Gazeta Wyborcza. Stołeczna”, 14.11.2003
– Roman Dziadkiewicz, Sztuka, czyli wirus, „City Magazine”, wrzesień 2003
– Łukasz Gorczyca, Oskar Dawicki nie istnieje, „Opcje”, nr 4-5, 2003, ss. 54-57 + fotografia na pierwszej stronie okładki
– Agnieszka Rayzacher, Tropem Dawickiego, “Exit”, nr 2, 2003
– Agnieszka Kowalska, Kim jest „O”?. Wystawa Oskara Dawickiego w Zachęcie, „Gazeta Wyborcza. Stołeczna”, 18.02.2003, s. 7
– Stach Szabłowski, Śledź się sam, “City Magazine”, wrzesień 2002
– Monika Małkowska, Z cyganów w bizensmenów, „Rzeczpospolita”, 31.07.2002
– Rafał Jakubowicz, Mała dywersja, „Arteon”, nr 1, 2003, ss. 28-30
– Rafał Jakubowicz, One small diversion, „Umelec”, nr 3, 2002, ss. 56-59
– Paweł Górecki, Człowiek znaleziony w cudzysłowie, „Dwukropek”, nr 2, 2002, ss. 9-13
– JAN, Światłem po murach, „Gazeta Wyborcza. Kultura. Toruń”, 09-10.06.2001
– JAN, Multimedia w ruinach, „Gazeta Wyborcza. Bydgoszcz”, 07.06.2001
– KB, Fort Sztuki w Norwegii, „Gazeta Wyborcza. Kraków”, 20.05.1999
WYWIADY:
– Czytajcie Przypisy. Z Oskarem Dawickim rozmawia Aleksander Hudzik, „Notes na 6 tygodni”, marzec – kwiecień 2011, ss. 98-102
– I’m sorry, Z Oskarem Dawickim rozmawia Piotr Bernatowicz, ss. 16-21.
– Edith Jerbakova, FlashArt, Vol. XLIII, No. 272, May-June 2010, s. 105
-Taki Kwaśny Logos. Z Oskarem Dawickim, artystą, rozmawia Dorota Jarecka, „Wysokie obcasy” Nr 45 (548) 14 listopada 2009
– Karol Radziszewski, Rozmowa z Oskarem Dawickim / A chat with Oskar Dawicki, „DIK Fagazine”, No 6, październik 2007, ss. 30-33
– Julia Kluzowicz, Performerzy. Ze Zbigniewem Warpechowskim, Janem Świdzińskim, Jerzym Beresiem, Jerzym Bałdygą, Arturem Tajberem, Grupą Sędzia Główny i Oskarem Dawickim rozmawia Julia Kluzowicz, „Didaskalia”, październik 2005, ISSN 1233-0477, ss. 24-31
– Oskar Dawicki. W ogóle jest nudny. Z Oskarem Dawickim rozmawia Rafał Romanowski, „Gazeta Wyborcza. Kraków”, 23.10.2004
– Sztuka zawsze dzieje się pośród ludzi. Z Oskarem Dawickim rozmawia Roman Lewandowski, „artPapier”, 2004
KSIĄŻKI:
– Łukasz Gorczyca, Łukasz Ronduda, W połowie puste, Warszawa,2010
– Raport Kroniki 2005-2008, Bytom, 2008, s. 44.
– Architektura intymna, architektura porzucona / Intimate Architecture. Abandoned Architekture, Bytom, 2007 ss. 32-33 [publikacja pracy: Panorama, 2006]
– Tekstylia bis. Słownik młodej polskiej kultury, Kraków, 2006, s. 506
Teksty i publikacje własne:
– „Lampa” nr 1(10) styczeń/2005 (na czwartej stronie okładki praca „Inwokacja”)