Pierwsza wystawa indywidualna Przemysława Mateckiego w warszawskiej Zachęcie i największy jak do tej pory pokaz instytucjonalny artysty. W centrum wystawy zaaranżowana została monumentalna instalacja z kilkuset rysunków powstałych na podstawie internetowych reprodukcji mniej lub bardziej znanych dzieł z historii malarstwa światowego. Intensywnemu procesowi akumulacji wizerunków przeciwstawione zostały najnowsze, abstrakcyjne prace artysty oparte z kolei na daleko posuniętej redukcji. Formowane szpachlami i podporządkowane powtarzalnej procedurze łączą w sobie podstawowe, chociaż często przeciwstawne, jakości malarskie: kolor, gest, fakturę, rytm i kształt. To kolejne przybliżenie Mateckiego do formuły malarstwa całkowicie otwartego, wolnego od narracyjnych skojarzeń, redefiniującego tradycję obrazowania abstrakcyjnego, zarazem skrajnie efektywnego, uniwersalnego i ekonomicznego w środkach. Największy, zamykający wystawę obraz (240 x 360 cm) został namalowany na miejscu, w Zachęcie, bezpośrednio przed otwarciem wystawy.
Pokazowi towarzyszył bogaty program warsztatów oraz oprowadzań z udziałem specjalnie zaproszonych artystów, Tomasza Ciecierskiego, Pawła Susida i Tymka Borowskiego.
Kuratorzy: Maria Rubersz i Wojciech Kozłowski.