Karolina Jabłońska to jedna z najciekawszych artystek młodego pokolenia w Polsce. Jest przede wszystkim malarką, jednak pracuje także w medium ceramiki i rzeźby. W samym sercu praktyki artystycznej Karoliny Jabłońskiej leży to, co Lauren Fournier określiła niedawno mianem impulsu autoteoretycznego: chęć teoretyzowania siebie, jak również praca podejmowana z punktu widzenia ucieleśnionej, kobiecej i prekarnej perspektywy.
Wystawa „Przetwory. Prace z lat 2023–24” jest świadectwem i dokumentacją rozwoju autoteoretycznych i autofikcjonalnych praktyk w malarstwie Jabłońskiej na przestrzeni ostatnich lat. Bohaterka najnowszych obrazów Karoliny Jabłońskiej staje w obliczu zmian społecznych, politycznych i estetycznych, do jakich doszło w Polsce – kraju, którego polityka w ostatnich latach zasłynęła z antyfeministycznego programu i różnych form wykluczenia.
Wystawie towarzyszy książka poświęcona sztuce artystki zawierająca eseje, których autorzy mierzą się z twórczością Karoliny Jabłońskiej, próbując uchwycić podejmowane przez nią malarskie badanie ucieleśnionego „ja”.